EL COLOR
Primer aprenem sobre el color
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/Colors-a-la-vista/video/231035180/
ROIG
VERD
BLAU
BLAU KLEIN (YVES KLEIN)
T3.E1
Pinta un cercle cromàtic.
http://www.educacionplastica.net/MenuColor.htm
Rúbrica per valorar el cercle cromàtic
- Els colors secundaris estan ben aconseguits de manera que òpticament es situen al mig dels dos primaris que el formen ( 0,5 per cada to secundari_màxim 1,5 punts )
- La gradació cap al blanc de cada to és gradual i es percep com va perden saturació (0,25 per a cada tonalitat cap a blanc que estigui correcta_ màxim 3 punts)
- La gradació cap al negre és gradual i es percep de manera esglaonada que els colors perden lluminositat.( 0, 25 per cada tonalitat cap a negre que no contingui gens de blanc i tampoc arribi a ser totalment negre _ màxim 3 punts )
- Els tons estan situats amb cura de manera que cada color està tractat de manera uniforme i no surt del requadre que li correspon ( 1,5 punts)
- El cercle està presentat correctament de manera que està centrat en el full on no hi ha cap taca de color. El groc està a la part superior del full en el centre i el nom, cognom i curs estan situats a la part inferior de la làmina escrits amb lletres majúscules i traçats a punta fina negre (1,5 punts)
AMPLIACIÓ
T3. E2
Divideix el full DIN A 4 en dues meitats, deixant un marge d'un centímetre als laterals i al centre. En una meitat fes un dibuix utilitzant bàsicament les formes corbes i a l'altre fes una composició utilitzant línies rectes.
Dóna color a la composició de manera que la part de corbes estigui pintada amb colors càlids i la part de les rectes estigui pintada amb colors freds.
T3. E3
Relacions entre colors.
Pinta els diferents requadres segons les HARMONIES CROMÀTIQUES indicades.
T3. E3
La joven de
la perla. Creiem que us agradarà submergir-vos en una altra època, concretament al segle XVII i veure d'aprop la
vida d'aquesta noia que treballava de criada a la casa de Johannes Vermeer a
la localitat de Delft, a Holanda. A través d'aquesta història podem fer-nos una idea de la seva pintura, de la meticulositat com treballava, de com barrejava els pigments per tal de fer-se la
mateixa pintura, de com utilitzava la càmera fosca i especialment podem veure l'esplèndida manera que tenia de tractar la llum i el color.
El que us volem demanar és que ens expliqueu que us ha semblat la pel·lícula, però
també que després de veure-la us deixeu inspirar i ens envieu una fotografia molt creativa inspirada en les obres de Johannes Vermeer.
La Joven de la perla from Claudio Garcia on Vimeo.
T3.E4
Pinta una làmina inspirada en l'obra de Franz Marc.
Utilitza per fer-ho una gamma de colors complementaris.
Presta especial atenció en modular cada color, de manera que no quedin tintes planes i hi hagi gran varietat de tonalitats.
T3.E5
Realitza una composició simètrica formada per línies rectes que van des de punts d'intersecció a punts d'intersecció o la meitat dels costats.
Pinta una meitat de la composició utilitzant colors freds i l'altre utilitzant colors càlids.
T3. E46
Imprimeix dues vegades sobre cartulina una fotografia teva amb blanc i negre, de manera que els tons estiguin baixats i quedi clara.
Utilitza colors complementaris per treballar les composicions i generar contrast.
Ampliació
Realitza un vídeo en grup utilitzant com a eina els materials sobre el color llum.
T3-E7
Interpretació del Guernica de Pablo Picasso
3rA Gamma de colors freds
3rB Gamma acromàtica càlida
3rC Gamma de colors freds
3rD Gamma acromàtica freda
3rE Gamma de colors càlids
Anàlisi del Guernica
http://www.ara.cat/videos/el-radar/Guernica_3_595770420.html
http://nolomaccesopaeg.blogspot.com.es/p/blog-page_24.html