RECUPERACIÓ DE LA SEGONA AVALUACIÓ
TOTS ELS ALUMNES QUE VAN SUSPENDRE LA SEGONA AVALUACIÓ PER TAL DE
PODER RECUPERA-LA, HAURAN D'ENVIAR-NOS LES FEINES QUE ESTAVEN MALAMENT
O NO ESTAVEN PRESENTADES AL NOSTRE CORREU (MIRAR A L'APARTAT CONTACTE DE LA MATEIXA WEB)
QUALSEVOL DUBTE ENS HO DIEU.
1a FEINA CONFINAMENT
Us fem una proposta!
Es tracta de fer un dibuix cada dia i us proposem que el feu de
qualsevol cosa (persona,
objecte, el que vulgueu) que estigui davant vostre a una hora concreta... a les 12 del migdia per exemple.
TOTS a les 12 Dibuixant!
Poseu per exemple l'alarma i quan soni heu de dibuixar alguna
cosa que veieu just des d'on esteu. Podeu utilitzar la tècnica que vulgueu i fins i tot si us ve de gust pintar-ho. Pot estar més elaborat o menys el que en aquest moment
concret us inspiri.
Ens envieu els dibuixos al nostre correu. Mireu a la web a contacte.
AQUÍ US DEIXEM ALGUNS DELS VOSTRES DIBUIXOS
Envieu-los tothom que encara ens en falten per fer aquesta exposició virtual d'artistes confinats!!!
2a FEINA CONFINAMENT
Aquesta última setmana abans de setmana santa farem també un
dibuix cada dia!
Endavant artistes que ho esteu fent molt bé!
Cada dibuix però correspondrà a un tema, de manera que repassem tot allò
que hem après.
DILLUNS: Dibuixeu d'una mà d'algú de la família. Recordeu que l'atenció és bàsica i
fer-ho amb tranquil·litat i concentració.
DIMARTS: Dibuixeu d'una planta. Observeu amb atenció els espais i les línies.
Podeu acabar el dibuix amb ombres, amb línia, amb textures .. com vulgueu.
DIMECRES: Dibuixeu un retrat d'algú de casa vostre. Recordeu les proporcions.
DIJOUS: Dibuixeu un racó de casa vostre amb perspectiva cònica frontal o perspectiva cònica obliqua.
DIVENDRES: Dibuixeu com us sentiu. Tècnica lliure.
Aquests dibuixos els podeu enviar fins la setmana del 14 al 17 d'abril!
Recordeu els nostres correus estan a la pestanya de contacte de la web.
3a FEINA CONFINAMENT
Aquesta segona feina serà la creació d'una rosa amb el format i la tècnica que vulgueu. Pot ser feta amb textures, amb punts, amb línies, geomètrica, més realista, més abstracte i la podeu acabar amb colors, amb retoladors o amb pintures. Podeu escriure-hi pensaments o frases que us agradin i resultin inspiradores.. Ah i si algú té a casa fang o plastilina també la podria esculpir.
La idea és que feu una rosa amb
tota la vostra creativitat i la més
bonica que pugueu i la impregneu de ganes que arribi a totes aquelles persones que estimeu i els hi voleu
recordar que esteu allà amb elles. Pot ser a avis, àvies a pares, mares, tiets, tietes, amics, amigues, amics i amigues especials, a qui vosaltres vulgueu.
Aquesta rosa els hi envieu a totes
aquestes persones per Sant Jordi i a nosaltres ens l'envieu com a tard aquest diumenge dia 19 d'abril. Tenim la intenció de penjar-les a la web art-geometria.jimdo i
també de què arribin a la web del nostre institut i siguin una manera de celebrar aquest Sant Jordi del 2020.
Si algú no ha enviat algún dibuix,
pot aprofitar per enviar-lo juntament amb la rosa.
La setmana vinent comencem amb el tema del disseny.
Que tingueu molta inspiració i sobre tot salut!
4t FEINA CONFINAMENT ( del 20 al 24 d'abril)
Aquesta setmana comencem el tema del disseny!
Per tal de comprendre que és el disseny i on va començar hauràs de veure el vídeo que hi ha a continuació i fer un resum de tal manera que segueixis i tinguis en consideració els següents apartats:
Qui va fundar Bauhaus?
Data i lloc de fundació.
Quan va começar a concebre la idea d’aquesta escola?
Que significa BAUHAUS?
Principis de la BAUHAUS.
Esdeveniments socials i polítics de l'època.
Quina era la funció dels tallers a la BAUHAUS?
Quins pintors coneguts formaven part de la BAUHAUS?
Altres artistas famosos que eren professors de l'escola.
Com eren els cursos?
Tipologia dels alumnes.
Quin problema va surgir amb las alumnas?
En quins aspectes es feia ènfasi en els objectes de disseny?
Importància del taller de teatre
Perquè es va fer una exposició l'any 1923?
Que pots dir de la "Casa am horn"
Motius del tancament de l'escola de la BAUHAUS.
On, quan i perquè es va tornar a reobrir l'escola.
El nou edifici de l'escola.
La cadira "Wassily"
Qui va ser l'últim director de l'escola?
Perquè els nazis van tancar definitivament l'escola?
A quina ciutat es van implantar las idees arquitectòniques de la BAUHAUS?
Aquest resum l'hauràs de fer a ordinador i enviar al nostre correu abans del 30 d'abril
5a FEINA CONFINAMENT ( del 4 al 15 de maig)
Continuem amb el tema del disseny !
Si mireu el vídeo de La Bauhaus des del minut 23’35’’ fins el 25’20’’, veureu que una de les activitats que feien en aquesta escola era crear una figura o objecte tridimensional a partir d'un metre de paper, experimentant amb les característiques del material.
Vosaltres haureu de fer el mateix amb un full de paper blanc que tingueu a casa. El podeu doblegar, retallar, fer plecs, ... fins a obtenir l’objecte desitjat.
Finalment haureu de fer diferents fotografies per tal que es pugui entendre i enviar-les al nostre correu abans del 15 de maig.
Aquí teniu uns quants exemples d'altres cursos
Les vostres obres de paper
6a FEINA CONFINAMENT (del 18 al 29 de maig)
Hola artistes,
Ho esteu fent molt bé!!!
Evidentment els que ho envieu!
La sisena feina del confinament té a veure amb la situació actual. Tots estem patint
aquesta pandèmia i no és fàcil conviure amb
aquesta situació. Ens estem adonant de quines coses són realment importants, de la sort que tenim de poder comptar amb metg@s, infermer@s , auxiliar@s, equips
de neteja i manteniment, gent que està disposada a posar la seva vida en perill per salva la nostra.
Tots hem vist també a la sort que tenim de què als supermercats no hi ha
faltat el menjar i que hi ha gent disposada a portar
tot el dia la mascareta i els guants, exposant-se, per tal que nosaltres puguem trobar allò que
necessitem
I també hem vist que gràcies als pagesos i als transportistes que no han
parat, hem tingut tot el bàsic i fins i tot ens ha arribat de vegades a casa alguna cosa que hem demanat per internet no tant necessària.
Hem tingut també un sostre on confinar-nos i moltes altres coses gràcies a aquesta llarga
cadena d'interdependència.
Perquè us diem tot això? Doncs perquè és important reflexionar-hi i tenir-ho present, per
tal de fer més pales que no estem sols, que la nostra vida està interconnectada amb la de moltes altres persones que fan possible la nostra existència.
Quan ens adonem d'aquesta realitat, sentim agraïment!
Us demanem que expresseu aquest agraïment que sentiu i que realitzeu una
escultura per tal de donar-li forma. Fareu una escultura però millor no sigui amb fang o plastilina sinó que comprareu una pastilla de sabó millor de les que serveixen per rentar la roba,
tipus lagarto. (si
no la trobeu, podeu comprar una pastilla d'un altre tipus de sabó o buscar-vos un material alternatiu per esculpir) Quan tingueu la
pastilla a les mans mireu el vídeo que hi ha a continuació i feu un petit esbós previ de la vostra idea i després amb una cullereta o un ganivet de postres, que no talli massa, comenceu a donar
forma a aquest agraïment que sentiu.
Una vegada tingueu feta l'escultura féu una fotografia de la vostra obra sobre un fons
uniforme, que contrasti bé. L'haureu de retallar amb un programa d'edició d'imatges. Paral·lelament haureu de buscar un paisatge que us agradi molt o que sigui especial per vosaltres i
situar la vostra escultura de manera que llueixi i sembli realment, com un monument que exposa al món el vostre agraïment.
Per editar les fotos podeu utilitzar diferents programes:
- Si ho feu des d'ordinador podeu utilitzar el programa GIMP. Es programari lliure i es pot descarregar a gimp.org.
- Si ho feu des del mòbil podeu utilitzar diferents programes: Cut Paste Photo (android) o LighX (ios).
Per últim haureu d' enviar-nos la fotografia on apareix l'escultura dins del paisatge i dir-nos qui és el títol de la vostra obra.
Que tingueu salut i inspiració!
2a part. Inserir la imatge de l'escultura dins d'una altra imatge
7a FEINA CONFINAMENT (del 3 al 15 de juny)
Aquesta nova feina us
permetrà endinsar-vos en les vostres pròpies capacitats creatives a través de l'obra de dos grans mestres, de Joan Brossa i de Chema Madoz.
Tots dos són uns grans
artistes.JUGUEN AMB ELS OBJECTES per tal D'EXPLICAR-NOS IDEES i EMOCIONS
Chema Madoz igual que Joan Brossa són poetes VISUALS, que fan poesia a través de les imatges d'objectes.
Que heu de
fer?
Doncs mirar imatges
de Chema Madoz,
mirar les imatges de Joan Brossa i mirar els vídeos d'IMPRESCINDIBLES per entendre qui eren i que hi ha al darrere de la seva obra. Mirar-ho amb ganes de saber més i de gaudir de
les seves invencions i no fer cap resum!
Es tracta de mirar
per aprendre, per inspirar-vos i per pensar en quina FOTOGRAFIA vosaltres podríeu fer per tal d'explicar-nos alguna cosa sense cap paraula, únicament amb la imatge dels objectes
que heu escollit fotografiar. Cal que us fixeu com ho fa Chema Madoz,
els objectes no són aleatoris, estan perfectament buscats, tampoc és aleatòria la situació d'aquests objectes ni la il·luminació. Tot està molt pensat prèviament.
Vosaltres haureu de fer com ell,
planificar-ho prèviament, buscar els objectes, pensar la millor situació i il·luminació, fer una fotografia i dir-nos quin seria el títol d'aquesta obra.
La fotografia és millor sigui en blanc i negre, tal com ho fa Chema Madoz. Ara bé, si en el que voleu explicar el color és imprescindible, llavors podeu utilitzar-lo.
Penjarem les vostres imatges a la web. Treballeu bé artistes!
Molta inspiració i salut!
Un plaer haver compartit amb vosaltres aquest curs tant especial amb final virtual.
Fins aviat
Exemples dels vostres companys